• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Blancolån för helt fastighetsköp.

M

Maskinoperatören

Gäst
Poäng: 0
Hej, jag vill köpa en fastighet som kostar 620000kr.
Bankerna säger nej till bolån eftersom deras schabloner/kalkyler säger så.
Jag söker själv och eftersom jag har två barn går dessa inte att trolla bort ur kalkylen.
Kontantinsatsen plus slantar för lagfart och pantbrev finns.
Jag har tillsvidareanställning och 290000 i årslön.
Jag har inga krediter och inga betalningsanmärkningar eller liknande.
Driftskostnaden på boendet är lågt och landar runt 2000kr/mån(första året lite dyrare eftersom jag kommer att behöva köpa ved men nästa år blir det ved från egen skog)
Eftersom jag känner mig säker på att det kommer att gå runt så funderar jag på att ta två, tre större blancolån på 12-15år för att betala "bottenlånet" på ca 515000.
Kan inte komma på någon annan lösning just nu.
Tanken är att knalla iväg till banken när det gått ett tag och visa dem att jag går plus varje månad och på det viset få till ett bolån på fastigheten och lösa blancolånen.
Är detta görbart? Hur nära inpå varandra kan man få beviljat blancolån från olika långivare?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Du kan ju få lån på beloppet du söker men har du tänkt att banken kan säga nej sen?
 

Whattodo123

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
13 Januari 2019
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
30
Poäng
137
Men om han betalar bort låt oss säga 150-200.000 av blanco lånen ,då borde han väl kunna få resterande 300-350 som bolån? då kanske kalkylen går ihop? :)

Vad har du räknat in i driftkostnaderna ? 2000 kr lät billigt.
 
M

Maskinoperatören

Gäst
Poäng: 0
22500 kr för driften utan uppvärmning. Där ingår det vanliga.
Sopor, tömning av brunn, el, sotning och fullvärdesförsäkring. Egen brunn finns.
Fastigheten är i bra skick och det finns inget som behöver åtgärdas på studs.

Har pratat idag med ett par banker om att lösa blancolånen med ett bolån. Verkar inte vara några problem bara kalkylen går ihop. Jag ligger runt +-0kr i månaden enligt deras beräkningar så det borde räcka att jag bättrar på inkomsten några tusen i månaden så ska det nog gå vägen enligt dem.

Någon här som har tagit några större lån med kort mellanrum? Pratade med kundtjänst på Sambla som trodde att man nog skulle vänta minst en månad mellan ansökningarna. Vad har ni för erfarenheter? Jag gissar att lånebeloppen man får förslag krymper efterhand som ens krediter ökar?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp